هنر همیشه بر حق بودن

محسن مشاطان 

وبلاگ چهار باغ

هنر همیشه بر حق بودن، سی و هشت راه برای پیروزی در هنگامی که شکست خورده اید. نوشته: آرتور شوپنهاور با مقدمه سی گریلینگ ترجمه عرفان ثابتی، انتشارات ققنوس،1384

یکی از مهمترین مسایلی که طراحان در همه طول عمر حرفه ای خود (دقیقا از روز دفاعیه پایان نامه خود به بعد ) با آن مواجه هستند، جلسات دفاعیه و طریقه دفاع کردن از طرح خود در مقابل استادان، کارفرما، مشتری و... است .
علی رغم اهمیت این مساله هرگز دیده نشده است که در میان واحد های دانشگاهی چه نظری و چه عملی صحبتی از ترفند ها و روش های موفقیت در این مرحله حساس به میان آید.
به هر صورت امروز کتابی را به شما معرفی می کنیم که روزی هم به ما معرفی شده است.
با اینکه از میزان مطالعه شما در مورد فیلسوفان ایران و جهان اطلاعی در دست نیست! اما مطالعه این اثر از آرتور شوپنهاور را به همه طراحان توصیه میکنیم.
 


چند نکته
1- این اثر در فلسفه اسلامی در حیطه علمی طبقه بندی می شود که با عنوان علم کلام از آن یاد می شود. بنابراین برای مطالعه بیشتر، منابع این علم نیز توصیه می شود، ولی این اثر نسبت به آنها بسیار مختصر تر و روان تر است.
2- این اثر با روحیه شوخ طبعی نوشته شده است و از این رو رویکرد و منظری که به آن نگاه می کنید بسیار مهم است.
3- آرتور شوپنهاور تا زمان حیات خود از انتشار این اثر خودداری نموده بود، که علت آن برای خواننده زمانی که آن را بخواند کاملا معلوم خواهد شد.
4- به دوستانی که بزودی از رساله پایان نامه خود دفاع خواهند کرد، پیشنهاد می گردد حتما این اثر را قبل از دفاع بخوانند.
 
وبلاگ چهارباغ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد