شخصیت های داستان فرزند سرنوشت

زنان در فرزند سرنوشت 

ماندانا:مادر کوروش  

دیگر انوهی: خواهر تیگران پادشاه ارمنستان و یکی از زن های آستیاگس . بسیار زیبا بود.استیاگس به مناسبت ورود دیگر انوهی زیبا جشن های را ترتب داده بود یکی از آنها در یک میدان که  بساط تفریحی ترتب داده بود    یکی از این جشن ها تماشای خورده شدن چهار محکوم به مرگ به وسیله  شیر و پلنگ و ببر بود.یکی از اینها ابراتاداس قهرمان بود دیگر انوهی از تماشای این منظره بسیار ناراحت بود .

 

سیرانوش :ندیمه و خواهر دیگر انوهی

هاسمیک : ندیمه دیگر انوهی

پان ته آ :دختر مادی  در جشنی که به مناسبت ازدواج آستیاگس با دیگر انوهی برگزار شده بود پشت سر آستیاگس ایستاده بود .و هنگام نبرد ابراتادکس با حیوانات درنده  چشمهایش را بسته بود . و با پیروز او از شوق گریه می کرد. پان ته آ خواننده شاه بود و شاه اجازه داده بود تا هنگام جشن برای مردم نیز بخواند.  

کامیلیا : دختر مادی 

کاسان دان: دختر همبازی مهرداد(کورش) که موجب شد تا کورش در بازی شاه شود. یگانه همسر کورش هم بود که کورش پس از مرگش همسر دیگری نگرفت.

سپاکو: زنی که کورش را تا 14 سالگی نگاه داشت. همسر میترادت

  

 

مرد ها:

مهرداد: نام کودکی کورش

آستیاگس: پادشاه ماد و پدر بزرگ کوروش  

کمبوجیه: پدر کورش

آبراداتاس: 

کاچ: کاهن معبد ژونن سنگدل و خیانتکار به مردم 

مردوک: کاهن معبد ژونن . نجان دهنده جان کورش و هوادار کورش تا پای جان -خود را خادم آناهیتا می نامد. سر دسته راهزنان- مرودک دسته ای نقابدار را در کوه برای 14 سالگی کورش آماده کرده بود. 

کاریان : همبازی کورش 

آرتِم پارس: پس از آستیاگس شخص نخست بود و بین مردم احترام داشت 

سان تاس:همبازی کورش 

ابارس: همبازی کورش 

آریاکس: سردار برجسته پارسی(دیگر انوهی عاشق این سردار می شود ولی به آستیاگس خیانت نمی کند  و وقتی آستیاگس او را برای کشتن برادرش راهی ارمنستان می کند با آریاکس فرار می کند) 

به له زیس(کوهکش) سرپرست اردوی بابلیان 

مگا برن: 

تاسس: 

هارپاک: 

کاتاداس: 

کیاکسار: 

میترادت: چوپانی که کورش را تا 14 سالگی نگاه داشت. از عشایر.  

ابارس: مرد نقاب دار مردوک