سمفونی فراموشی

انسان خواهان فراموشی است، فراموش می شود ، فراموشش می کنند ، می خواهد فراموش شود ، می خواهد فراموشش کنند  ....

بار سنگینی بر خود احساس می کنم غمی تمام وجودم را گرفته است و ترکم می کند و دوباره به سراغم می آید... نمی دانم چه کنم..

روز گذشته ایمیلی از دوستی دریافت کردم ، برایم نوشته بود شاید این واپسین ایمیلش باشد ،آن وجود نازنین  دچار بیماری سرطان شده است. نمی دانم چه می کند و چه دردی  می کشد... او سال هاست که درد من و تو را به دوش خود می کشد. دردی به جا مانده از  آن جنگ سال ها ی نوجوانیش و شاید سالهای جوانی تو  و شاید تو هنوز به دنیا نیامده بودی .سهم  او تا کنون درد و رنج بوده است.

برایش آرزوی بهبودی هر چه زودتر را دارم.

با آرزوی  روزی که کلمه ی "جنگ" فراموش شود.

نظرات 6 + ارسال نظر
مژده شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 17:40 http://www.mozhdehk.blogfa.com

سلام پروانه عزیز
خوبی دوست من
انسان خواهان فراموشی است، فراموش می کند، فراموش می شود ، می خواهد فراموش کند ، می خواهد فراموش شود
این سمفونی فراموشی تکرار می شود اما فکر کنم بیشتر خواهان فراموشی است
چرا که تمام اتفاقات گذشته در نا خودآگاهش هست وهرگز فراموش نمی شود
وبا یک تلنگر بیدار میشود

درود بر تو مژده جان
درست میگویی انسان هرگز فراموش نمی کند بل خودش را مجبور می کند که فراموش کند

محسن یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:41 http://axamoon.blogsky.com

میگویند اگر فراموشی نبود انسان نمیتوانست به همین چندسال و نصفی زندگی ادامه دهد. انسان برای اینکه ادامه حیات بدهد باید فراموش کند و می کند این است که اگر کمی بیاندیشیم از گذشته فقط خوشی ها به یادمان است.-مگر اینکه گاهی خاطری ما را به آن زمان ها بکشاند. و فقط و فقط به این دلیل است که هر کس که کلامی از گذشته میگوید به نیکی از آن یاد میکند و نوستالژی های ما همه خوبند. همه شیرینند. و معلوم نیست که آن وقتها چرا به این شرینی ها فکر نکرده ایم.
کاش میتوانستم به شما دلداری بدهم.

شما برای آن وجود از خود گذشته و فدا کار آرزوی بهبودی بفرمایید ممنون خواهم شد.
با سپاس از شما.

آرزو یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:52

...
آمین

منیره سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 18:17

در آرزوی روزی که کلمه صلح و دوستی جایگزین کلمه جنگ شود
برای این دوست عزیز آرزوی سلامتی و بهبود را دارم

منیرجان خوش آمدی صفا آوردی

نیلوفر سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 20:20 http://neeloofar.com

به شعرای من سر زده بودی...ممنونم عزیز

از جنگ و هر چیزیکه باعث جنگ میشه و از جنگ و کشتار حمایت میکنه بیزارم...خواه جرج بوش باشه و خواه کس دیگه...

باید وقت بیشتری بگذارم و شعرهای زیبای شما را بیشتر بخوانم
با سباس از شما

فریدون پنج‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 17:47

پروانه گرامی
منهم برای دوست تان آرزوی بهبودی می کنم. منهم آرزو می کنم که جنگ از ذهن روز گار پاک شود و صلح جهانی جایگزین آن شود.

فریدون گرامی
حضور شما مایه ی دلگرمی ماست.
با سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد